TR
EN
image
76
Prof. Dr. Ayşe Ümran TÜFEKÇİOĞLU

Akademik İdari Deneyim

Akademik Ünvanlar

Prof. Dr.

2014 - Devam Ediyor
Biruni Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Dil Ve Konuşma Terapisi Bölümü

Prof. Dr.

1999 - 2014
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ, İŞİTME ENGELLİLER ÖĞRETMENLİĞİ PR.

Doç. Dr.

1992 - 1999
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ, İŞİTME ENGELLİLER EĞİTİMİ ANABİLİM DALI

Dr. Öğr. Üyesi

1989 - 1992
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ, İŞİTME ENGELLİLER EĞİTİMİ ANABİLİM DALI

Öğretim Görevlisi

1986 - 1989
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ, İŞİTME ENGELLİLER EĞİTİMİ ANABİLİM DALI

Araştırma Görevlisi

1982 - 1986
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ, İŞİTME ENGELLİLER ÖĞRETMENLİĞİ PR.

Akademi Dışı Deneyim

MÜDÜR

1979 - 2012
ANADOLU ÜNİVERSİTESİ-İÇEM, Araştırma Merkezi

Yönetimsel Görevler

Bölüm Başkanı

2014 - 2024
Biruni Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Dil Ve Konuşma Terapisi Bölümü, Dil Ve Konuşma Terapisi Bölümü

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

1991 - 2012
Anadolu Üniversitesi, EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ, İŞİTME ENGELLİLER EĞİTİMİ ANABİLİM DALI

Merkez Müdürü

1979 - 2012
Anadolu Üniversitesi, İşitme Engelli Çocuklar Eğitim Araştırma ve Uygulama Merkezi

Yüksekokul Müdürü

1993 - 2002
Anadolu Üniversitesi, Engelliler Entegre Yüksekokulu

Verdiği Dersler

Klinik Uygulamada Ortam Düzenleme ve Materyal I
Lisans
İşitme Kaybının Etkileri ve İletişim Yöntemleri
Lisans
Aile Eğitimi
Lisans
İşitme Engelinde Terapi Uygulamaları I
Lisans
Introduction to Hearing Science
Lisans
Learning Environments and Therapy Materials I
Lisans
Auditory Oral-Auditory Verbal Approaches in Therapy for Hearing Impairment
Lisans

Yönetilen Tezler

İşitme kayıplı çocukların ve normal işiten çocukların çalışma belleği ve kısa süreli bellek yönünden incelenmesi
Öğrenci: Murat Doğan
İleri ve çok ileri derecede doğuştan veya dil öncesi işitme engelli çocuklar için tek heceli kelime ayırdetme testi
Öğrenci: Zerrin Turan
Türkçe konuşan doğal işitsel sözel yöntemle eğitim gören işitme engelli kız çocukların konuşma anlaşılırlığı ile süre ve perde özellikleri ilişkisi
Öğrenci: M. Cem Girgin
Eskişehir ili ilkokul 4. ve 5. sınıf işitme engelli öğrencilerinin okumayı öğrenme durumlarının çözümleme ve anlama düzeylerine göre değerlendirilmesi
Öğrenci: Ümit Girgin