Dr. Firdevs Burçak, Hacettepe Üniversitesi'nde bütünleşik doktora programını tamamlamış olup, doktora teziyle 2019 Nafi Atuf Kansu Eğitim Bilim Doktora Tez Ödülü'ne layık görülmüştür. Doktora çalışması sırasında TÜBİTAK tarafından desteklenerek University of Minnesota Duluth’taki Çevre Eğitimi (Center for Environmental Education) merkezinde doğa temelli öğrenme ve orman okulu ile ilgili araştırmalarına Amerika’ da devam etmiştir. Ayrıca bu süreçte, Prof. Dr. Julie Ernst ile doğa temelli okulların çocukların gelişim alanları ve becerileri üzerindeki etkilerini araştıran çeşitli bilimsel araştırma projelerinde yer almıştır. Dr. Burçak, tezini savunduktan sonra, Türkiye'deki anaokullarında doğa temelli öğrenme yaklaşımını yayma tutkusuyla, eğitim liderlerini, öğretmenleri ve ebeveynleri, çocuklarla etkili bir şekilde dış mekanı kullanmaya teşvik etmek amacıyla pek çok seminer ve atölye çalışmaları düzenlemiştir. Şu anda Biruni Üniversitesi' nde Okul Öncesi Eğitimi bölümünde Dr. Öğr. Üyesi olarak görev yapan Dr. Burçak’ın akademik ilgi alanlarını sosyal-duygusal öğrenme, erken çocukluk döneminde çevre eğitimi ve çocukların doğa oyunları aracılığıyla refahını artırma, okullarda bilinçli farkındalık gibi başlıklar oluşturmaktadır. Okul Öncesi Eğitimde Dış Mekan Öğrenme Ortamları : Tasarımı ve Etkin Kullanımı adlı kitabın yazarıdır.